keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Puijon Torni, tilaa ja ilmaa, nähdä kauas, maa, vesi ja taivas. Minua vastapäätä.

Minä olen 


"Minä olen voittaja ainakin tänään
joten turha on urputtaa

Minä olen voittaja tänään
joten turha on ruikuttaa


Toiset sanoo mulle että musta ei oo mihinkään
Ei mua paljon haittaa  enkä edes tahdo miellyttää
No se on sitten voivoi jos en ole beibi susta in
Mut miksi silti luulet että kaiken tiedät paremmin

Toiset sanoo mulle sinä olet ylpee vittupää
No nehän ei voi tietää että mäkin joudun nöyrtymään
Liian paljon paskaa sitä aina joutuu nielemään
Liian monta kertaa täytyy turhaan yrittää"

- Apulanta lyriikkaa -


Minä ja muut




"Itsetunto rakentuu lapsuudesta saakka ja se kehittyy koko elämän ajan. On tavallista, että se vaihtelee ja välillä saa kolauksiakin. Itsetuntoa voidaan myös vahvistaa. Joskus kannattaa jäädä miettimään, mihin kaikkeen olen itsessäni tyytyväinen ja keskittyä niihin.


Samaan päivään mahtuu paljon erilaisia tunteita. Tunteita opetellaan näyttämään, tunnistamaan, ilmaisemaan, voit itse vaikuttaa siihen miten niitä ilmaiset.



Kaikki tunteet muodostuvat aivoissa, ne tuntuvat kehossa ja tulevat näkyviin käytöksessämme. Mitä vähemmän tunteita yritetän salata, kieltää, hävetä, poistaa, kätkeä tai paeta, sen paremmin voin itse.


Agression avulla saan muutoksia aikaan, saan voimia tarttua asioihin.


Harva ihminen elää täysin yksin. Useimmilla on jonkinlainen suhde erilaisiin ihmisiin, kuten perheenjäseniin, kavereihin, rakkaaseen, ystäviin, kavereihin, joihin liittyy paljon erilaisia tunteita. 
Mielen hyvinvointi tarkoittaa mielenterveyttä, mieli on suurimman osan päivästä tasainen ja tyytyväinen. Kaikilla on kuitenkin jaksoja, jolloin mieliala laskee ja tunnemme itsemme surulliseksi."

- www.väestöliitto.fi -


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti